Rehabilitacja to zespół metod leczniczych wykorzystujących zjawisko reaktywności organizmu na bodźce. Celem rehabilitacji jest zapobieganie postępowi i nawrotom choroby, usuwanie różnych dolegliwości i przywracanie sprawności fizycznej.Jest to leczenie ruchem, które spowoduje zwiększenie sprawności ruchowej. Aby spełnić Państwa oczekiwania w gabinecie “FizjoSpa” ustalam z Pacjentem Indywidualny Program Rehabilitacji, który obejmuje schorzenia: neurologiczne, pulmunologiczne, ginekologiczne, reumatologiczne, onkologiczne, wady postawy i inne. Prowadzę także naukę czynności manualnych i codziennych.

Do pierwszej wizyty rehabilitacyjnej uprzejmie proszę przygotować:

–  dokumentację medyczną: wszelkie wyniki badań dot. urazu tj. usg, prześwietlenia itd., wypis ze szpitala (jeżeli pacjent jest po zabiegu), zalecenia wydane przez lekarza prowadzącego dotyczące rehabilitacji,

–  strój sportowy na przebranie. Należy udostępnić przede wszystkim leczone części ciała czyli przykładowo: w przypadku rehabilitacji barku – proszę założyć koszulkę bez rękawów, w przypadku rehabilitacji kolana – proszę założyć krótkie spodenki.

neurologiczne

• porażenie i niedowład połowiczy w wyniku udarów, guzów i urazów mózgu,
  • tetraplegia i paraplegia w wyniku uszkodzenia rdzenia kręgowego na różnym tle,
  • dolegliwości bólowe kręgosłupa (dyskopatia,” korzonki”, rwa kulszowa, po operacji “dysku”, niestabilność-kręgozmyk, rwa ramienna),
  • choroba Parkinsona, , polineuropatia, stwardnienie rozsiane – sm.

wady postawy

• skolioza,
  • lordoza,
  • kifoza,
  • klatka piersiowa lejkowata,
  • klatka piersiowa kurza.

ortopedyczne

• choroba zwyrodnieniowa stawów i kręgosłupa,
  • stan po wszczepieniu endoprotez stawu biodrowego, kolanowego, barkowego,
  • urazy kończyn (skręcenia, zwichnięcia, złamania) po leczeniu zachowawczym i operacyjnym – stan po artroskopii stawu, rekonstrukcji więzadeł,